Jubileumslotteri för Ukraina under semestergolfen!

Hej alla golfvänner,
Vi närmar oss golfveckan. I år blir den speciell då klubben fyller 40 år. Jag är sedan ett par år tillbaka engagerad i Rotarys arbete för att hjälpa Ukraina.

Jag tycker att det vore trevligt om vi golfare i samband med golfveckan kunde vara med och hjälpa till.
Därför startar jag nu ett Jubileumslotteri med ett fint pris. En fantastisk vinflaska:

Lucien le Moine, Chambertin Clos de Beze, Grand Cru 2017. Säljes på internet för mellan 5600 kr och 8400 kr.

Jag vill att lotteriet skall ge 1000€ att skänka till en organisation som hjälper utsatta barn.

All information om deras verksamhet finns nedan.

Jag har sedan länge en mailkontakt med en gift kvinna i 35 års åldern som på olika sätt är hårt engagerad för sitt Ukraina. Hon hjälper till så att projektet genomföres på ett ansvarsfullt sätt.
Lotteriet omfattar 100 lotter á 115 kr
Köp lotter genom att
1. maila andersilindesberg@gmail.com och önska nummer. Om det är upptaget så får du det som är närmast. Jag svarar omgående och ger dig numret som du fick.
2. Swisha 115 kr per lott till 070-3314943 och ange lottnumret.
Om alla lotter är sålda så sker dragningen i samband med Jubileumsmiddagen fredagen den 26 juli. Annars så snart alla lotter är sålda. Dragningen sker av klubbens ordförande Jannicke Jennsjö. Alla kan köpa lotter men vi börjar med att erbjuda alla golfare. Sprid gärna mailet till vänner och bekanta. Först till kvarnen gäller.
Ring gärna för mer information.
Anders Svensson

Hjälporganisationen i Ukraina

Charitable organization “Charitable Foundation “Yellow Blue Wings”med hemsidan: https://ybw.com.ua/home-1

Behoven är mycket stora:
1) Vi har de som bor närmare fientligheterna, de behöver grundläggande mat och hygienpaket
2) Barn som bor i skyddsrum, nu förbereder de sig för vintern (filtar, värmare, all slags utrustning som gör att de kan leva utan el på vintern)
3) Barn med funktionshinder i Vyshhorod, de behöver allt – mat, kläder och undervisning
4) Barn som går på Generationcenter i Irpin – de måste komma ikapp med sina utbildningar.

Previous PostNext Post