Banan öppnar fredag den 28e april!

Banan
Efter en lång vinter och sen vår börjar det äntligen hända saker med dygnstemperaturen och banan börjar så sakteliga att torka upp. Glädjande för i år är att greenerna har klarat vintern fint och vi har luftat och dressat dem. Vi kommer sen att toppdressa dem för att få till en jämn bollrull vid banöppningen. Fredagen 28 april öppnar vi banan för säsongen och det går bra att boka starttider redan nu i Min Golf. Vi påminner er som inte betalat årsavgiften att göra det för att kunna spela.

Rangen
Rangen öppnade den 17e april. Det går fint att köpa årskort på rangen för 1195:- Vi har aktiverat årskorten för er som redan köpt ett sådant.

Städdagar
Årets andra (1a städdagen är avverkad) städdag är söndag den 23e kl. 9-12. Ta med egna krattor och oömma kläder. Vi kommer att fokusera på klubbhusområdet samt några punktinsatser på banan. Vi tänder grillen och bjuder på korv med bröd efteråt.

Restaurangen
Louis med personal öppnar Golfbiten för säsongen när banan öppen fredag den 28e april och hälsar alla medlemmar och gäster välkommen till en ny spännande säsong!

Shopen
Vår välfyllda och superfina shop är fullproppad med spännande golfnyheter! Shopen drivs i egen regi och med er hjälp kan den även bli en fin intäktskälla för klubben och alla lojala medlemmar gör att vi kan ha en välfylld shop.

Tävlingar
Årets första tävling är den populära Vårscramblen måndagen den 1 maj. Spelformen är 3-manna Texas Scramble. Anmälan i Min Golf som vanligt. Årets tävlingsprogram hittar ni i sin helhet här.

Vi ses på Lindesbergs GK!

'