Banan öppnar 1 Maj

Banan
Efter en lång vinter och mycket kall vår börjar det äntligen börjar så sakteliga att torka upp på banan. Vi öppnar för säsongen onsdag den 1 maj och glädjande för i år är att greenerna har klarat vintern fint till största delen. Greenerna är klippta och vi räknar med att kunna klippa dem ett antal gånger inför öppning, vi kommer sedan att toppdressa dem för att få till en jämn bollrull. Tyvärr är hål 10ans green sämre och den är stöd sådd och kommer att ligga under växtduk några veckor framåt, vi kommer där att klippa upp en provisorisk green framför ordinarie green. Vi räknar vidare med att vi kommer att kunna klippa alla fairways inför öppningen, undantaget är fairway på hål 12, där vattenståndet i ån för tillfället är för högt.

Det går bra att boka starttider redan nu i Min Golf till den 1 maj och vi påminner er som inte betalat årsavgiften att göra det för att kunna spela.

Rangen
Rangen är öppen igen efter att varit stängd för att det varit för blött för att plocka bollarna. Det går fint att köpa årskort på rangen för 1395:- om man känner för att slå många bollar i år.

Restaurangen
Louis med personal öppnar Golfbiten för säsongen när banan öppnar onsdag den 1 maj och hälsar alla medlemmar och gäster välkommen till en ny spännande säsong!

Shopen
Vår välfyllda och superfina shop är fullproppad med spännande golfnyheter! Shopen drivs i egen regi och med er hjälp kan den även bli en fin intäktskälla för klubben och alla lojala medlemmar gör att vi kan ha en välfylld shop.

Tävlingar
Årets första tävling som skulle ha spelats den 1 Maj är flyttad till den 6 Juni. Spelformen är 3-manna Texas Scramble. Anmälan i Min Golf som vanligt. Årets tävlingsprogram hittar ni i sin helhet här.

Vi ses på Lindesbergs GK!